reklama

Synechia vulvae - ochráňte svoje dcéry

Možno si po prečítaní nadpisu položíte otázku: "Synechia vulvae?" Čo to vôbec je? A čo to má spoločné s mojou dcérou? Veľa. A ja vás rada uvediem do obrazu, aby sa vám neprihodilo to, čo nám...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď sa mi narodila dcéra, ešte v pôrodnici, deň pred odchodom domov nás zavolali na inštruktážne kúpanie. Spočívalo v kúpaní a poučením o následnej hygiene po kúpaní, ukončené výslovným zákazom zasahovať do dievčenských genitálií. Povedané bolo umývať len zvonka...tak zvonka. Ale nedalo mi to. Doma, keď som videla pozostatky krému a stolice čistila som ako sa najlepšie dalo. Myslela som si, že sa o svoju dcéru starám príkladne, dokonca som si myslela, že až prehnane. Až pri jednej z bežných detských poradní mi lekárka oznámila, že moja dcéra trpí synechiou vulvae. Nevedela som čo to je, v živote som o tom nepočula a ani nikto z môjho blízkeho okolia. Začala som hľadať na internete a bola som šokovaná z výsledku hľadania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Synechia vulvae - zrast malých pyskov ohanbia. Nerozumela som tomu, že aj napriek mojej dôkladnej starostlivosti moja dcéra niečím takým trpí. Ale nevedela som to, že tak ako sa cvičí s genitáliami chlapcom, musí sa aj dievčatám. Nik ma na to neupozornil a keď som túto informáciu šírila ďalej v mojom okolí, nebola som jediná nevedomá. Áno dobre čítate, treba aj dievčatám položiť palce po stranách malých pyskov a oddelovať od seba, pretože krémiky na zapareniny a smegma, ktorá sa tam tvorí spôsobuje zlepenie malých pyskov. Tie dokážu za niekoľko dní zrásť jemnou blankou, tak že nevidíte pošvový otvor a tu už hovoríme o synechii vulvae. Vačsinou sa vytvára od zadočku smerom hore, milimeter po milimetri, až zrastie celý otvor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keby naša lekárka pri bežnej poradni nezistila tento problém, moja dcéra mohla dnes podstúpiť chirurgický zákrok v celkovej anestéze, kde by museli zrast chirurgicky oddeliť. Nehovorím ešte o možnom zraste aj k močovej trubici, čo by bola ešte horšia verzia. Nakoľko sa však synechia podchytila včas, navštívili sme len detskú gynekologičku, ktorá jej zrast narušila tupou paličkou. Môžem tvrdiť, že bezbolestne, lebo dcérka ani nezaplakala. Celé to trvalo 5 sekúnd. Ale tie obavy a množstvo otázok, ktoré mi pred ambulantným zákrokom prebleskovali hlavou neprajem viac nikomu. Tak si ochráňte svoje dcéry, a dcéry vašich dcér a sem tam im skontrolujte genitálie až do predškolského veku, pretože až do 6 roku života tu stále riziko synechie je.

Petra Gondárová

Petra Gondárová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obyčajný človek s vlastným názorom, s ktorým sa môžete a nemusíte stotožňovať Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu